پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات خدمات شهرداری مشهد در ایام نوروز| از اتوبوس و متروی رایگان تا جشنواره‌های فرهنگی در بوستان‌ها

  • کد خبر: ۱۵۵۳۸۳
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
جزئیات خدمات شهرداری مشهد در ایام نوروز| از اتوبوس و متروی رایگان تا جشنواره‌های فرهنگی در بوستان‌ها
سرپرست شهرداری مشهد در جلسه قرارگاه عملیاتی خدمات سفر گفت: در روز اول فروردین و همچنین در روز سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی، سرویس‌دهی اتوبوس و مترو رایگان انجام خواهد شد. ضمن اینکه سرفاصله رسیدن مترو در خطوط یک و دو نیز کاهش معناداری پیدا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اصغری سرپرست شهرداری مشهد در جلسه قرارگاه عملیاتی خدمات سفر که عصر امروز به میزبانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به زیرساخت‌های ایجادشده توسط مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی اظهار کرد: کمیته خدمات سفر شهرداری مشهد تلاش دارد تا زمینه زیارت برای مسافران نوروزی تا حدی تسهیل شود که کسی دغدغه‌ای نداشته باشد.

وی افزود: در حوزه عرضه کالا با همکاری سازمان صمت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها، ۲۴ جایگاه ویژه عرضه اقلام اساسی در اطراف حرم مطهر و ۱۲ ایستگاه مشارکتی با حضور نمایندگان سازمان صمت برپا خواهد بود. ۶ مرکز نظارت و بازرسی ویژه هم برپا شده که به‌صورت مستمر، نمایندگانی از نهاد‌های نظارتی در آن مستقر هستند و در کنار ۲۲ گشت سیار شهرداری مشهد، به گشت زنی در بافت پیرامونی حرم می‌پردازند.

جشنواره‌های ویژه فرهنگی در نوروز ۱۴۰۲

سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره سوغات در هسته مرکزی شهر، خاطرنشان کرد: جشنواره‌های دیگری هم به‌صورت همزمان در ایام نوروز فعال خواهند بود که از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره «نوروز شیرین» در قالب هفت ایستگاه خدماتی ویژه در بافت پیرامونی و رویداد‌های فرهنگی جذاب در بوستان کوهسنگی و سایر بوستان‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: عرضه میوه به قیمت مصوب و حتی تخفیف‌دار در ۱۶ روزبازار مربوط انجام می‌شود. علاوه بر این، بیش از چهار هزار و ۱۷۲ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر فعال خواهد شد که از این میان، هزار و ۳۲۱ چشمه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی خواهد بود.

چهره بهاری مشهدالرضا (ع) در نوروز

اصغری در تشریح جزئیات برنامه‌های ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۲ گفت: ۱۵ میلیون بوته گل و هفت هزار و ۱۷۶ المان نوروزی هم چهره مشهدالرضا (ع) را بهاری خواهند کرد که از این میان، ۴۰ درصد یادمان‌های شهری در حاشیه شهر اجرا می‌شوند. به‌موازات این، چهره شهر و هویت بصری آن نیز در قالب ظرفیت اکران شهری در خدمت تصویرنگاری‌های زیبا و پیام‌های معنادار با محوریت سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب خواهد شد و هم‌چنین در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده که زائران می‌توانند از طریق اپلیکیشن‎های مسیریابی، از مراکز عرضه خدمات اطلاع پیدا کنند.

اتوبوس و مترو در سال‎تحویل رایگان است

وی ابراز کرد: در حوزه حمل و شهری، با افزوده شدن سه هزار و ۶۶۰ پارکینگ موقت جدید، ظرفیت پارک خودرو به ۱۶ هزار و ۵۴۲ فضای پارکینگی رسیده است. حمل‌ونقل عمومی هم به‌خوبی خود را برای پیک زیارتی نوروز آماده کرده و در روز اول فروردین و مصادف با سخنرانی رهبر معظم انقلاب است، شاهد سرویس‌دهی رایگان اتوبوس و مترو تا دو ساعت پس از لحظه تحویل سال خواهیم بود. ضمن اینکه سرفاصله رسیدن مترو در خطوط یک و دو نیز کاهش معناداری پیدا خواهد کرد.

سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه از ۴۰۰ دستگاه اتوبوسی که ویژه تحویل سال آماده خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران هستند، ۲۵۰ دستگاه در بافت پیرامونی فعال خواهند بود، تصریح کرد: در آخرین پنجشنبه سال ۶۰ دستگاه اتوبوس از پنج پایانه محوری شهر، مردم را به بهشت رضا (ع) منتقل می‌کنند. هشت دستگاه اتوبوس هم به‌صورت متمرکز در حوزه امداد ناوگان اتوبوسرانی فعال خواهند بود.

۲۰۰ تاکسی برای انتقال زائران از مبادی به حرم

وی تأکید کرد: سازمان تاکسیرانی مشهد، ناوگان خود را به استعداد ۲۰۰ دستگاه تاکسی تقویت کرده که به‌طور خاص از مبادی ورودی شهر همچون پایانه مسافربری، راه‌آهن، فرودگاه، محور قوچان و جاده نیشابور، زائران را به حرم مطهر رضوی منتقل کنند. علاوه بر این، ۱۰۰ دستگاه تاکسی دیگر هم فقط در بافت پیرامونی حرم مستقر هستند تا زائران را در مسیر‌های مختلف به مقصد برسانند.

اصغری با اشاره به راه‌اندازی ۹ جایگاه ویژه نظارت بر خطوط تاکسیرانی، از نصب برچسب اطلاع‌رسانی در همه تاکسی‌ها با محوریت محاسبه هزینه براساس تاکسی‎متر خبر داد و یادآور شد: ۲۳ اکیپ نظارتی از این جایگاه‌ها، به‌صورت شبانه‌روزی بر خدمات تاکسی‌ها نظارت خواهند داشت.

سرپرست شهرداری مشهد در تشریح زیرساخت‌های مهیاشده برای اسکان نوروزی زائران اظهار کرد: ۳۲ هزار نفر ظرفیت اسکان اضطراری آماده شده است تا در لحظه پیک، ظرفیت اقامت را برای زائران ایجاد کند. در حوزه استقبال از زائر و راهنمایی هم ۳۸ اکیپ ویژه در قالب ۲۸ ایستگاه ثابت و ۱۰ ایستگاه سیار فعال خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->